
Aktualizacja wpisu w BDO
Jeśli prowadzisz firmę, która wprowadza do obrotu produkty w opakowaniach lub opakowania, posiadasz już najprawdopodobniej swój indywidualny numer BDO. Numer ten, nadawany przez Urząd Marszałkowski, identyfikuje Ciebie jako przedsiębiorcę – wytwarzającego odpady lub wprowadzającego na rynek produkty w opakowaniach lub opakowania. Z tego artykułu dowiesz się jak zaktualizować wpis w bazie BDO.po przekazaniu obowiązków organizacji odzysku.
Nie masz jeszcze numeru BDO? Sprawdź, czy podlegasz pod obowiązek rejestracji >>
Rozliczam opakowania samodzielnie
Masy opakowań możesz rozliczać samodzielnie. W takim wypadku poza dostępem do portalu BDO (który otrzymujesz wraz z nadanym numerem), potrzebujesz jeszcze wiedzy o masach opakowań wprowadzanych do obrotu w naszym kraju, czasu na wypełnienie stosownych formularzy i skutecznego narzędzia, które będzie przypominać Ci o terminach składania sprawozdań.
Do tego dojdą opłaty związane z prowadzeniem Publicznych Kampanii Edukacyjnych (link do LP) oraz konieczność wnoszenia opłaty produktowej. Ta ostatnia to Twój dodatkowy koszt związany z prowadzoną sprzedażą produktów w opakowaniach, który, w zależności od rodzaju opakowań (papier, szkło, drewno, tworzywa sztuczne, stal, aluminium), może być bardzo wysoki.
Rozliczam opakowania przez organizację odzysku
Wiedząc już jak wiele dodatkowych obowiązków (i kosztów) wynika z samodzielnego rozliczania opakowań, powinieneś przekazać te obowiązki wyspecjalizowanej firmie. Jest nią organizacja odzysku opakowań, która:
- przejmuje od przedsiębiorcy obowiązki w zakresie zapewnienia minimalnych poziomów odzysku i recyklingu opakowań,
- prowadzi, w imieniu przedsiębiorcy, działania w ramach Publicznych Kampanii Edukacyjnych,
- likwiduje wysoką opłatę produktową dla firmy, zastępując ją niską stawką za podpisaną umowę.
Wprowadzasz do obrotu opakowania i nadal rozliczasz się samodzielnie? Podpisz umowę online z TOM-DOLEKO-EKOLA i przekaż nam swoje obowiązki. Zacznij od naszego kalkulatora >>>
Aktualizacja wpisu w BDO
Po podpisaniu umowy z organizacją odzysku, zalecamy jak najszybszą zmianę wpisu w BDO i wskazanie, które frakcje (rodzaje opakowań) rozliczasz za pośrednictwem organizacji odzysku. Aktualizacji możesz dokonać składając wniosek aktualizacyjny w panelu BDO – w tabeli VI wskażesz organizację odzysku, z którą podpisałeś umowę.
- Zaloguj się do panelu BDO pod adresem: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/
- Wybierz swóją firmę jako podmiot główny i przejdź do sekcji Wnioski.
- Utwórz nowy wniosek aktualizacyjny.
- Podaje dane swojej firmy i przejdź do sekcji Tabele.
- Odszukaj we wniosku Dział VI, tabela 4. - wprowadzający produkty w opakowaniach i kliknij Dodaj.
- Dla wybranych opakowań zaznacz opcję "Za pośrednictwem organizacji odzysku" - zalecamy wyszukanie nas po pełnej nazwie: TOM-DOLEKO-EKOLA.
- Koniecznie wskaż daty obowiązywania umowy i powtórz tę operację dla każdego opakowania, które będziesz rozliczać przez organizację odzysku.
- Po wypełnieniu wszystkich pól wyślij wniosek autoryzując go jako użytkownik główny systemu BDO.
Organizacja odzysku opakowań – czy warto?
Warto, jeśli cenisz swój czas. Warto, jeśli nie chcesz płacić wysokiej opłaty produktowej. Warto, jeśli chcesz skoncentrować się na rozwijaniu firmy, a wiesz, że możesz chociaż jeden wymagający obowiązek przekazać specjalistom, którzy doskonale znają się na tym, co robią.
Wygeneruj umowę online z organizacją odzysku opakowań TOM-DOLEKO-EKOLA. Zacznij od naszego kalkulatora - podaj masy opakowań, wprowadź dane firmy, zaakceptuj i opłać umowę. To takie proste!
Uruchom kalkulator >>>
Data dodania: 2020-11-02