Aktualizacja wpisu w BDO – jak wskazać organizację odzysku opakowań?

Aktualizacja wpisu w BDO

Jeśli prowadzisz firmę, która wprowadza do obrotu produkty w opakowaniach lub opakowania, posiadasz już najprawdopodobniej swój indywidualny numer BDO. Numer ten, nadawany przez Urząd Marszałkowski, identyfikuje Ciebie jako przedsiębiorcę – wytwarzającego odpady lub wprowadzającego na rynek produkty w opakowaniach lub opakowania. Z tego artykułu dowiesz się jak zaktualizować wpis w bazie BDO.po przekazaniu obowiązków organizacji odzysku.

Nie masz jeszcze numeru BDO? Sprawdź, czy podlegasz pod obowiązek rejestracji >>
 

Rozliczam opakowania samodzielnie

Masy opakowań możesz rozliczać samodzielnie. W takim wypadku poza dostępem do portalu BDO (który otrzymujesz wraz z nadanym numerem), potrzebujesz jeszcze wiedzy o masach opakowań wprowadzanych do obrotu w naszym kraju, czasu na wypełnienie stosownych formularzy i skutecznego narzędzia, które będzie przypominać Ci o terminach składania sprawozdań.

Do tego dojdą opłaty związane z prowadzeniem Publicznych Kampanii Edukacyjnych (link do LP) oraz konieczność wnoszenia opłaty produktowej. Ta ostatnia to Twój dodatkowy koszt związany z prowadzoną sprzedażą produktów w opakowaniach, który, w zależności od rodzaju opakowań (papier, szkło, drewno, tworzywa sztuczne, stal, aluminium), może być bardzo wysoki.
 

Rozliczam opakowania przez organizację odzysku

Wiedząc już jak wiele dodatkowych obowiązków (i kosztów) wynika z samodzielnego rozliczania opakowań, powinieneś przekazać te obowiązki wyspecjalizowanej firmie. Jest nią organizacja odzysku opakowań, która:

  • przejmuje od przedsiębiorcy obowiązki w zakresie zapewnienia minimalnych poziomów odzysku i recyklingu opakowań,
  • prowadzi, w imieniu przedsiębiorcy, działania w ramach Publicznych Kampanii Edukacyjnych,
  • likwiduje wysoką opłatę produktową dla firmy, zastępując ją niską stawką za podpisaną umowę.

Wprowadzasz do obrotu opakowania i nadal rozliczasz się samodzielnie? Podpisz umowę online z TOM-DOLEKO-EKOLA i przekaż nam swoje obowiązki. Zacznij od naszego kalkulatora >>>
 

Aktualizacja wpisu w BDO

Po podpisaniu umowy z organizacją odzysku, zalecamy jak najszybszą zmianę wpisu w BDO i wskazanie, które frakcje (rodzaje opakowań) rozliczasz za pośrednictwem organizacji odzysku. Aktualizacji możesz dokonać składając wniosek aktualizacyjny w panelu BDO – w tabeli VI wskażesz organizację odzysku, z którą podpisałeś umowę.

  1. Zaloguj się do panelu BDO pod adresem: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/
  2. Wybierz swóją firmę jako podmiot główny i przejdź do sekcji Wnioski.
  3. Utwórz nowy wniosek aktualizacyjny.
  4. Podaje dane swojej firmy i przejdź do sekcji Tabele.
  5. Odszukaj we wniosku Dział VI, tabela 4. - wprowadzający produkty w opakowaniach i kliknij Dodaj.
  6. Dla wybranych opakowań zaznacz opcję "Za pośrednictwem organizacji odzysku" - zalecamy wyszukanie nas po pełnej nazwie: TOM-DOLEKO-EKOLA.
  7. Koniecznie wskaż daty obowiązywania umowy i powtórz tę operację dla każdego opakowania, które będziesz rozliczać przez organizację odzysku.
  8. Po wypełnieniu wszystkich pól wyślij wniosek autoryzując go jako użytkownik główny systemu BDO.
     

Organizacja odzysku opakowań – czy warto?

Warto, jeśli cenisz swój czas. Warto, jeśli nie chcesz płacić wysokiej opłaty produktowej. Warto, jeśli chcesz skoncentrować się na rozwijaniu firmy, a wiesz, że możesz chociaż jeden wymagający obowiązek przekazać specjalistom, którzy doskonale znają się na tym, co robią.

 

Wygeneruj umowę online z organizacją odzysku opakowań TOM-DOLEKO-EKOLA. Zacznij od naszego kalkulatora - podaj masy opakowań, wprowadź dane firmy, zaakceptuj i opłać umowę. To takie proste!

 

Uruchom kalkulator >>>

 

 

Data dodania: 2020-11-02
Copyright © 2025 Organizacje Odzysku Grupa TOM