Prowadzisz gastronomię?
O tym musisz pamiętać!
Każda restauracja, każda kawiarnia, każda cukiernia i każdy catering – gastronomia, która pakuje i wydaje posiłki na wynos, musi rozliczać się z wprowadzanych do obrotu opakowań.
Wydajesz klientom napoje w papierowych kubkach? Dostarczasz pizzę w kartonowych pudełkach? Wydajesz diety pudełkowe w plastikowych tackach zgrzewanych folią?
Każde opakowanie, niezależnie od materiału, wymaga rozliczenia w BDO.
Poznaj swoje obowiązki wprowadzającego i zacznij działać zgodnie z prawem!
Poznaj obowiązki
Gastronomia musi być w BDO!
Obowiązki opakowaniowe w gastronomii to nie nowość! Działalność przedsiębiorców w tym zakresie reguluje ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o opakowaniach i odpadach opakowaniowych. To właśnie ustawa narzuca na Ciebie szereg obowiązków, które musisz zrealizować, aby prowadzić gastronomię zgodnie z prawem.
Jeszcze zanim rozpoczniesz prowadzenie gastronomii musisz uzyskać numer rejestrowy BDO. To Twój unikalny, 9-cio cyfrowy identyfikator, który potwierdza rejestrację Twojej firmy w bazie danych o odpadach. Brak numeru BDO uniemożliwi realizację pozostałych obowiązków, które narzuca ustawa.
Więcej niż BDO
Twoje obowiązki jako wprowadzający opakowania w gastronomii:
-
1
Rejestracja działalności w BDO
Uzyskanie numeru BDO jeszcze przed rozpoczęciem działalności to bezwzględny wymóg.
-
2
Prowadzenie ewidencji wprowadzanych opakowań
Utrzymywanie aktualnej i rzetelnej ewidencji to obowiązek każdej gastronomii (i nie tylko!).
-
3
Zapewnienie ustawowych poziomów recyklingu opakowań
Obowiązek, którego samodzielna realizacja przez większość przedsiębiorców nie jest możliwa.
-
4
Finansowanie publicznych kampanii edukacyjnych
Finansowanie działań, których zadaniem jest edukacja konsumentów w zakresie prawidłowego postępowania z opakowaniami.
-
5
Złożenie rocznego sprawozdania do Urzędu Marszałkowskiego
Sprawozdanie składane elektronicznie w terminie do 15. marca za pośrednictwem portalu BDO.
-
6
Wniesienie opłaty produktowej za wprowadzone opakowania
Konieczna do zapłaty 'kara' za opakowania, które Twoja gastronomia wprowadziła do obrotu.
Twoje obowiązki już od pierwszego wprowadzenia!
Pamiętaj! Już jedna wydana na wynos kawa, jedna dostarczona dieta pudełkowa czy jeden kawałek ciasta zapakowany na wynos powodują, że musisz zarejestrować się w BDO i realizować ustawowe obowiązki wprowadzającego działającego w branży gastronomicznej.
Przejdź do kalkulatora, wprowadź masy i wygeneruj umowę!
Gastronomia musi działać zgodnie z BDO!
Zobacz, które lokale gastronomiczne muszą być w BDO i realizować ustawowe obowiązki wprowadzającego produkty w opakowaniach.
-
Restauracje oraz fast-foody
-
Kawiarnie i lodziarnie
-
Food-trucki i kawiarnie mobilne
-
Catering oraz diety pudełkowe
-
Piekarnie i cukiernie
-
Każda gastronomia
Nie zrobimy za Ciebie wszystkiego!
Nie zrealizujemy za Ciebie wszystkich obowiązków, ale… odciążymy Cię w realizacji tych najbardziej czasochłonnych i kosztownych!
Księgowość też możesz prowadzić samodzielnie, tylko po co?
Rozliczenie w BDO zostaw nam i skup się na rozwoju swojego biznesu!
Przejdź do kalkulatora, wprowadź masy i wygeneruj umowę!
Korzyści z przekazania obowiązków opakowaniowych do TOM-DOLEKO-EKOLA!
- Wysoka opłata produktowa wpłacana do Urzędu Marszałkowskiego
- Złożenie rocznego sprawozdania do Urzędu Marszałkowskiego
- Finansowanie Publicznych Kampanii Edukacyjnych
- Ciągły monitoring zmian prawnych dotyczących rynku odpadów
- Niska opłata roczna dla Organizacji Odzysku
- Sprawozdanie do Urzędu Marszałkowskiego składa Organizacja Odzysku
- Brak konieczności prowadzenia Publicznych Kampanii Edukacyjnych
- Brak konieczności ciągłego śledzenia zmian prawnych
- Bezpłatne konferencje z prawa ochrony środowiska
- Fachowa pomoc i kompleksowa obsługa związana z rynkiem odpadów
Nie rozliczaj opakowań samodzielnie! Nie trać czasu i nie przepłacaj!
Czas, który poświęcasz co roku na wyszukanie informacji o sposobie liczenia opłaty produktowej, jej samodzielne wyliczenie, wypełnienie rocznego sprawozdania oraz składanie ewentualnych korekt - Twój czas kosztuje!
Poniżej prezentujemy przykładowe wyliczenia dla pizzerii, która wprowadza do obrotu opakowania:
620 kg tworzywa sztuczne, 67 kg aluminium, 1820 papier i tektura.
Dla lepszego zobrazowania przyjęliśmy, że godzina pracy osoby, która szuka informacji o BDO to koszt 100 zł.
Obowiązek | Samodzielnie | Przez TOM-DOLEKO-EKOLA |
Wyszukanie informacji w sieci | 100 zł (1h) | w cenie umowy |
Opłata produktowa za wprowadzone opakowania | 3647 zł | w cenie umowy (realnie - brak!) |
Publiczne Kampanie Edukacyjne | 82,30 zł | w cenie umowy |
Złożenie rocznego sprawozdania do Urzędu Marszałkowskiego | 200 zł (ok. 2h) | w cenie umowy |
Złożenie korekty sprawozdania w przypadku pomyłki w wyliczeniach | 100 zł (ok. 1h) | w cenie umowy (aczkolwiek zbędne!) |
Całkowity koszt realizacji obowiazków wprowadzającego za rok 2023 | 4129,30 zł | 1399 zł |
Przykładowe wyliczenia, aktualne na dzień 04.04.2024 r.
Prowadź gastronomię zgodnie
z obowiązującymi przepisami!
Skup się na rozwoju biznesu, formalności związane z rozliczeniem opakowań
przekaż do TOM-DOLEKO-EKOLA S.A.
Zrealizujemy Twoje obowiązki opakowaniowe zgodnie z obowiązującymi ustawami, bez zbędnego angażowania Twojego czasu i zasobów. Dodatkowo zrobimy to taniej niż gdybyś samodzielnie chciał rozliczyć się z Urzędem Marszałkowskim.
Brzmi prosto? Bo jest proste! Przejdź do naszego kalkulatora, podaj masy opakowań, które wprowadzasz i wygeneruj umowę online!
Oblicz wartość umowy