Deklaracje za rok 2020 – ważne informacje

Początek roku to czas na składanie deklaracji. Od teraz wszyscy klienci organizacji odzysku Grupy TOM otrzymali nowe narzędzie – Portal kontrahenta, za pośrednictwem którego mogą składać deklaracje elektronicznie. Bez konieczności przesyłania ich mailowo czy w tradycyjnej, papierowej formie.

Poniżej prezentujemy listę najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi w związku z nowym Portalem kontrahenta oraz elektronicznym składaniem deklaracji.

Masz już konto na Portalu? Zobacz, jak szybko złożyć deklarację.

1. Pod jakim adresem dostępny jest Portal kontrahenta?

Portal kontrahenta dostępny jest pod adresem: https://portal.tomoo.pl/

2. Skąd wezmę dane dostępowe do Portalu kontrahenta?
Dane wysyłamy automatycznie na adres e-mail podany jako adres kontaktowy lub adres do e-faktur.

3. Nie otrzymałem wiadomości na żadną ze skrzynek. Co zrobić?

Zacznij od sprawdzenia folderu z niechcianą pocztą (np. SPAM). Wiele serwerów pocztowych korzysta ze specyficznych ustawień, które mogą oznaczać część koresnpodencji jako niechcianą. Dane dostępowe do Portalu wysyłamy z adresu: fakturytomoo@grupatom.pl. Możesz przeszukać skrzynkę pod kątem tego nadawcy. Jeśli mimo wszystko wiadomości nie ma na koncie – Skontaktuj się z nami.

4. Wiadomość z danymi dotarła, ale jest nieczytelna. Co zrobić?

Jeśli e-mail z danymi dostępowymi dotarł, ale nie widzisz jego zawartości, może to mieć związek np. z działaniem Twojego programu pocztowego lub dodatkowego oprogramowania antywirusowego/zabezpieczającego zainstalowanego na komputerze. W tej sytuacji możesz spróbować odczytać wiadomość w innym programie (np. Outlook). Możesz także skontaktować się z nami.

5. Jak wprowadzić deklarację za rok 2020?

Proces wprowadzenia deklaracji na Portalu kontrahenta opisaliśmy szczegółowo w tym artykule.

6. Mam kilka umów z organizacją odzysku. Czy muszę tworzyć deklarację dla każdej z nich?

Należy utworzyć deklarację dla każdego obszaru, którym objęte są Twoje umowy z naszymi organizacjami odzysku. Są to:

  • Opakowania i produkty (OiP), Baterie i akumulatory (BiA) oraz Opakowania Wielomateriałowe (OWM) dla TOM-DOLEKO-EKOLA S.A.
  • Sprzęt elektryczny i elektroniczny dla TOM OOSEIE S.A.

7. Utworzyłem deklarację, ale nie mogę wprowadzić wartości – tabela jest pusta. Dlaczego?

Możliwe, że Twoja umowa z organizacją odzysku nie jest aktywna lub nie została w pełni zaakceptowana. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać pomoc w tym zakresie.

8. Wprowadziłem dane do deklaracji. Czy to wszystko?

Po uzupełnieniu wszystkich pozycji na deklaracji upewnij się, że wprowadzone dane są prawidłowe. Jeśli masz pewność, że wartości są poprawne – kliknij Zakończ i wyślij, aby przekazać do nas deklarację.

Zatwierdzanie deklaracji w Portalu kontrahenta - Grupa TOM

9. Jak sprawdzić, czy deklaracja została prawidłowo złożona?

Po kliknięciu Zakończ i wyślij status deklaracju w kolumnie Wysłana zmieni się z N na T. To oznacza, że deklaracja została złożona prawidłowo i jest już widoczna w naszym systemie.

Status deklaracji w Portalu kontrahenta - Grupa TOM

10. Pomyliłem się wprowadzając wartości, ale deklaracja została już wysłana. Jak poprawić dane?

Po zatwierdzeniu deklaracji w Portalu kontrahenta nie ma możliwości jej wycofania. Jeśli chcesz wycofać złożoną deklarację, skontaktuj się ze swoim opiekunem umowy lub napisz do nas korzystając z formularza kontaktowego.

11. Czy mogę złożyć deklarację w tradycyjnej formie – mailowo lub listownie?

Od tego roku deklaracje składane są już elektronicznie. Jeśli jednak chcesz złożyć deklarację w innej formie – prosimy o kontakt z opiekunem Twojej umowy.